Рибалка в с. Чортория 10.01.2016 на жерлиці

Рубрика: Розповіді

Cortiria_10-01-16-01     Одного разу в сувору зимову пору чотири хоробрих рибака зібрались половити щук на жерлиці із льоду.

Коротко про наш дружний колектив:

• особисто я – автор цієї розповіді, початківець кінооператор, звукорежисер і монтажер відеороликів – Дімон-рибак;
  • досвідчений і дуже витривалий рибак, що знає дорогу до місця рибалки і додому, водій даної експедиції – Сергій;
  • самий досвідчений рибак із усіх нас – Толік;
  • місцевий житель, а тому найкраще за всіх знає де шукати щуки – Іван.

Напередодні я, Дімон-рибак, перевірив свої снасті для зимової рибалки та купив 100 штук малька карася на живця. Ящик для зимової рибалки не відкривав із минулої зими. Ставок, де ми планували ловити щуку бев невеликий, а Сергій, сказав, що у них є 50 жерлиць. Тому вирішив ще своїх двадцять не брати. Взяв дві порції мотиля, декілька вудочок для зимової рибалки із мормишками різних форм та розмірів, черпачок, багорик, ящик для зимової рибалки і бур діаметром 130 мм.

Виїхали із міста біля сьомої ранку. Температура повітря в місті була -5ºС. Ще було темно і падав досить густий сніг, але це нас не зупинило. Приїхали на місце рибалки біля восьмої ранку. Сніг перейшов у дощ, який на землі і деревах зразу замерзав. Комиші були покриті кіркою льоду. А плащі від дощу знвичайно ніхто не взяв. Це нас також не зупинило і ми всі радісно пішли бурити лунки.

Паралельно до озера протікає річка Черемош. Гребля між річкою і озером була прорвана і із озера витікає невеликий струмок у Черемош. Озеро було наполовину спущеним, густо заросло комишами та іншою водною рослинністю. Бурили на ділянках водойми де не було рослинності, щоб зменшити ймовірність зацепів і збільшити шанси виважування риби. В місцях, де ми робили лунки, глибина була від 1 до 1,5 м.

На відео, яке викладено нижче, можете переглянути процес буріння лунок.

Товщина льоду складала приблизно до 30 см, але на поверхні озера траплялись ділянки із відкритою водою, там мабуть б’ють джерела. Такі ділянки доводилось обходити, іноді по берегу.

На відео, яке викладено нижче, я із Сергієм, обходимо відкриту ділянку води по греблі і виходимо на берег Черемоша, де із озера витікає струмок.

На місці вияснилось, що серед нас чотирьох жерлиці взяв тільки Толік, всі 15 штук. Як сказав класик: «Маємо те, що маємо». Із трьох бурів, які у нас були, самим гострим виявився бур Сергія із діаметром 10 см. Ним ми просверлили більше всього лунок. Приблизно за годину всі жерлиці були засаджені на малька. Намагались вибирати мальків по крупніше і по жвавіше, щоб із більшою ймовірністю приманити щуку.

Далі я переключився на вудочки для зимової рибалки. Зробив пару лунок, підкормив мілким мотилем. Наживкою був більш крупний мотиль, але покльовки на вудочку я так і не побачив. Також на водоймі ми зустрічали місцевих рибалок. Вони також розповідали, що кльову нема тому, що ми попали на переміну погоди. Перед цим кілька днів світило сонце, а ми приїхали в дощ.

Десь через годину, біля 10-ої ранку спрацювала жерлиця і Толік витягнув першу щучку. Перезарядили жерлицю і пішли далі. Ми ходили від лунки до лунки, перевіряли жерлиці, міняли живця.

Вважається, що кожна щука займає певну територію і із лунки білше однієї особини не спіймаєш. Тому переставляли жерлиці, які спрацьовували на нові лунки. Кльов був в’ялий і всього за день спіймали чотири щучки приблизно по 500 г.

Цілий день капав дощик у супроводі легенького вітру. Ми всі промокли і замерзли, але ніхто не скаржився. Щоб зігрітись бурили нові лунки.

Біля місця нашої рибалки, на річці Черемош, стояла зграя лебедів, я намагався до них підійти поближче, щоб зняти відео, як вони взлітають, але на самому ціковому місці задзвонив мій телефон.

Біля п’ятої години стемніло. Зібрали наші снасті і заїхали на каву до Івана додому. Замерзли, промокли до нитки але щасливі, що рибалка вдалась ми відправились по домам.