Рибальський сплав по Дністру 20.09.17

Рубрика: Розповіді

20-09-17-06     Ідея рибальського сплаву визрівала у мене давно, але ніяк не складалися обставини, і ось, нарешті, зірки на небі зійшлися в потрібному місці. По серед тижня, в середу 20 вересня вирушили на риболовлю (ВІДЕО).

     Задум риболовлі під час сплаву полягав у наступному: на машині під’їхати до Дністра вище за течією, один рибалка на човні сплавляється по річці і заодно намагається ловити рибу, а інший на машині їде нижче за течією і там чекає першого, поки той сплавиться.

    Склад рибальської експедиції був наступним:

  • автор цієї розповіді, фото-відео оператор – Дімон-рибак;
  • рибалка з величезним досвідом, котрий відмінно знає місцеві рибальські місця, водій даної експедиції – Олег.

     На початку планували висадити мене в м. Заліщики Тернопільської області, але так як довго збиралися і пізно виїхали з Чернівців, вирішили вкоротити маршрут. Рибальський десант в моїй особі рівно о 15:00 був висаджений трохи вище с. Василів Заставнівського р-ну Чернівецької області, вище острова в мальовничому місці, де річка Серет впадає в Дністер.

    В обід погода трохи зіпсувалась, небо затягнули хмари, накрапав дрібний дощик. Олег висадив мене на березі Дністра і поїхав в Мосорівка, де ми повинні були зустрінеться ввечері.

    Я почав накачувати човен і виявив, що дерев’яні сидіння від човна забув в місті. Довелося в якості сидіння використовувати акумулятор від електромотора.

    В районі висадки рибалити кілька людей, в основному на фідери. Мою увагу привернула одна сімейна пара з собачкою. Вони приїхали на міні-вені з кемпером на причепі, розклали на березі цілий табір. Дружина сиділа біля фідерів на березі, а чоловік кидав блешню з пластикового човна з бензиновим мотором.

20-09-17-01

     Для рибальського сплаву я використовував надувний човен довжиною 2,7 м і електромотор. У цю пору року темніє близько 20:00. Потрібно було сплавитись за п’ять світлих годин, так би мовити вкластись у норматив.

     Швидко завантажив речі в човен, відчалив, склав на ходу спінінг і приступив до риболовлі. Десь першу годину сплаву з вимкненим мотором мені ніяк не вдавалося зловити хоч якусь рибку. Твістера, вертушки, кастмастери, блешні мовчали.

20-09-17-02

    Тоді вирішив спробувати з включеним на малих обертах електродвигуном. Пробував закидати блешні вперед у напрямку руху човна, однак це також не приносило результатів.

     Спробував тролінг. Для цієї мети човновий електромотор ідеально підходить – він тихохідний, безшумний і найголовніше, можна регулювати глибину занурення гвинта (у бензинових моторів такої можливості немає). Це дуже важливо на мілководних ділянках річки і на перекатах.

20-09-17-03

     У електромотора для руху вперед є п’ять передач, але навіть на другій передачі проводити тролінгом вертушку другого розміру з витягнутою пелюсткою не виходило. Зменшив швидкість до першої передачі. Через пару хвилин такої проводки послідував удар, пристойний опір при виведенні, і в результаті в човні опинився пристойного розміру судак.

20-09-17-06

    Далі, застосовуючи цей метод, рибалка налагодилася. Попадалися менші судаки, яких я відразу відпускав і один вгодований, широкий в плечах (грудних плавцях) окунь.

20-09-17-05

     Швидкість течії річки на всьому протязі мого маршруту досить повільна. Кілька ділянок з швидкою течією знаходилися біля островів на перекатах. Там взагалі доводилося піднімати мотор з води через низький рівень води і керувати човном за допомогою весел. Місцями весла гребли по кам’янистому дну, до дна можна було рукою дістати.

     Але більшу частину шляху Дністер був досить глибоким з повільною течією. Місцями воду крутило на місці, доводилося включати мотор і рухатися далі. Час підтискав, восени швидко темніє, а в темряві на річці особливо не по маневруєш, не видно мілин, підводних каменів, корчів.

     О 18:00 подзвонив Олег, нагадав, що зараз швидко темніє, мрячить дощ і запитав мене, де я перебуваю, на що я зміг відповісти, – «Поняття не маю». По обох берегах Дністра місцями сиділи товариські рибалки. Їм було дуже цікаво, чим це я займаюся, питали технічні характеристики електромотора, як рибалка та інше. У одного рибалки дізнався, що перебуваю вище с. Синьків Тернопільської області, далі з Чернівецької сторони Дністра будуть Брідок, Митків і тільки потім Мосорівка.

20-09-17-04

     Виявилося, за три години я пройшов трохи більше половини шляху. Довелося пришвидчетись. Змотав вудку, включив двигун на максимум і близько восьмої вечора в темряві причалив до берега Мосорівка, де мене чекав Олег. Він також часу дарма не втрачав – ловив головня на поплавкову вудку в проводку на кукурудзу.

      Більша частина відеоматеріалу з технічних причин була загублена – камера, яка знімала рибальський процес з боку, на пару секунд впала в воду. Камера вижила, але відео відновити не вдалося, шкода, цікаві були кадри. Залишилося тільки відео зняте на камеру, закріплену на голові:

     Під час цієї риболовлі для мене було кілька складнощів:

  • через незнання русла річки, доводилося постійно стежити за напрямком руху човна і вносити корективи;
  • глибина і швидкість течії річки постійно змінювалась, тому часто траплялися зачепи, іноді глухі, доводилося підніматися вгору проти течії і відчіплювати цінні блешні;
  • часу якоритись і обловлювати цікаві місця не було, підганяли сутінки;
  • гвинт мотора частенько заплутувався в водоростях, волосінях, гумках, що також викликало затримки в русі і відволікало від риболовлі;
  • висидіти на човні п’ять годин в одній позі на твердому акумуляторі завдання нелегке.

      Але всі ці дрібні незручності з лишком компенсувала дуже цікава рибалка, красиві пейзажі і звичайна цікавість: а що ж там, за поворотом річки?

Поделитесь информацией:

Давайте дружить:

Оставить комментарий

Comment Spam Protection by WP-SpamFree