Риболовля 04 березня 2018 року на Дністрі біля сіл Вороновиця та Макаріква

Рубрика: Розповіді

04-03-18-06Зранку я сумнівався: їхати на зимову риболовлю, чи не їхати. Причина моїх сумнівів – погода, а точніше температура повітря і сильний вітер. За два дні до риболовлі вночі температура повітря опустилася до -21°С, за день до риболовлі -17°С, а в день виїзду о 6:00 ранку -12°С. Але, якщо домовилися їхати, значить їдемо (ФОТО + ВІДЕО).

Хоча на календарі 4 березня, погода на вулиці відповідала справжній глухій зимі: сильні морози, сніг, вітер. Незважаючи на несприятливу для зимової риболовлі погоду, ніхто не відмовився їхати на Дністер. Ось вони, герої, учасники екстремальної риболовлі з льоду:

• Дімон-рибалка – автор цієї розповіді, водій даної експедиції, фото і відео оператор;
  • мій брат Петро – рибалка з великим досвідом, великий фанат риболовлі і рибальських пригод;
  • Андрій – максимально досвідчений і дуже уловистий рибалка, як кажуть, такий і в калюжі буде ловити;
  • Валентин – найдосвідченіший рибалка, завжди готовий поділиться з оточуючими своїм рибальським досвідом;
  • Сергій Михайлович – досвідчений рибалка, знає масу рибальських хитрощів і вивертів.

О 9-ій ранку приїхали в с. Вороновиця Кельменецького р-ну Чернівецької області. Наш рибальський десант висадився на місці колишнього порома, який раніше перевозив людей на протилежний берег в с. Устя (Хмельніцка область).

Температура повітря на місці вранці -10°С, безхмарне небо, але не дивлячись на недільний день, рибалок на льоду виявилося небагато. Ймовірно, причиною тому послужив сильний, крижаний, обпікаючий вітер.

Але ми не звикли відступати – всі дружно вирушили на лід. Метрів за десять від берега почали свердлити перші лунки. Після недавніх сильних морозів товщина льоду в місці риболовлі виявилася пристойною – 20-25 см.

З нас усіх тільки досвідчений Валентин додумався взяти з собою спеціальну палатку для зимової риболовлі без дна, для захисту від вітру. У нього в наметі вітру зовсім не було, затишно і комфортно. Всіх інших на льоду крижаний вітер безжально морозив. Одяг у всіх був цілком придатний для такої погоди, тому страждали в основному голі руки. В рукавицях тепло, але в них мотиля на гачок не насадиш, рибу з гачка не знімиш. Я по черзі в рукавичці відігрівав то одну руку, то іншу, а голою рукою без рукавиці намагався ловити рибу.

04-03-18-01

На фотографії радісний Сергій Михайлович з першим окунем

Відразу на першій лунці біля берега мені попалися два окуня, я з братом залишилися рибалити на місці, а Андрій і Сергій Михайлович пішли на глибину. Валентин закрився в наметі, з початку не було зрозуміло, клює у нього, чи не клює?

04-03-18-02

На фотографії Петро з першими двома окунями.

Через деякий час Андрій повернувся до нас, ближче до берега, зробив пару нових лунок і, як слід було очікувати, знайшов рибу. Він почав показувати майстер-клас з ловлі окуня на мормишку, з однієї лунки він почав тягати одного окуня за іншим. Я відразу запитав у Андрія, чи можна мені перебратися ближче до нього. Після ствердної відповіді просвердлив лунку біля нього і також почав тягати окунів. Далі до нас приєднався Петро і прибіг з глибини Сергій Михайлович. На глибині близько семи метрів йому вдалося зловити всього пару окунів, а у нас рибальський процес відбувався набагато жвавіше. В результаті на льоду утворилася прекрасна картина: ми всі четверо сиділи в ряд і ловили рибу.

04-03-18-07

Валентин весь цей час сидів у наметі, час від часу роблячи нові лунки. Як виявилося, за пару годин риболовлі він навіть не бачив жодної покльовки. Він залишив намет в стороні і приєднався до нас на вітрі. Тоді і у нього почала ловиться риба. Не зрозуміло, з якої причини, але в наметі риба геть відмовлялася клювати.

04-03-18-03

На сильному вітрі і морозі спіймані окуні моментально замерзали і вітер швидко їх засипав дрібним снігом. На стоячу вудку риба абсолютно не клювала, всі клювання траплялися виключно на гру в товщі води і дуже рідко біля дна.

04-03-18-04

До дванадцятої години дня руки у всіх позамерзали остаточно, ми пообідали і вирішили переїхати в Макарівку: раптом там вітер слабкіший, а за одно, відігріємось в машині.

Через годину ми прибули в Макарівки, вийшли на берег відразу за дачним селищем. Рибалок на льоду виявилося більше, ніж у Вороновиці. Рибалки виднілися всюди: і біля нашого берега, і на середині річки, і біля протилежного берега під скелями, а на середині Дністра стояв великий намет. За моїми спостереженнями, в наметі рибалили четверо рибалок.

На новому місці вітер іноді повністю стихав, і через пару секунд піднімався з новою силою. У моменти стихання вітру на льоду під сонечком ставало зовсім тепло. Мені здалося, що біля берега вітер дещо добріший до рибалок, тому залишився рибалити біля берега, метрах в 10-ти від нього. Валентин і Петро також шукали рибу біля берега, а Андрій і Сергій Михайлович пішли далі від берега на глибину 6-7 м, в надії зловити трофейного окуня.

До речі, Сергій Михайлович скинув мені фотографію, на якій він тримає в руках красеня окуня вагою 1 кг 100 грам, якого він зловив на озері біля с. Костичани.

04-03-18-05

Дуже гарний окунь, трофейний екземпляр.

У Макарівці риба ловилася мляво, клювання дуже слабенькі, не рішучі, але всі були з рибою.

Відеозвіт про цю риболовлю викладений нижче:

О 16:00 я оцінив свій улов, зваживши в руці пакет з рибою (приблизно 2 кг) і запропонував збиратися, жорсткий вітер з морозом в -6°С і високою вологістю, всіх втомив. З червоними, обвітренними обличчями і руками ми радісно поїхали додому. На щастя, після риболовлі ніхто не простудився.

За результатами цієї риболовлі у мене склалося враження, що більше всіх наловив Андрій, хоча всі були з рибою. Ймовірно, ця рибалка завершальна в цьому зимовому рибальському сезоні. Далі обіцяють різке потепління. Подивимося по погоді, по стану крижаного покриву на водоймах.

Всім, ні хвоста, ні луски.